Menu
Centre Natació Mataró

Dieta i Esport, un tàndem inseparable

Dins l’esport o exercici físic hi entren moltes disciplines, des d’ anar a caminar fins a córrer una marató (42 Km). El què cal tenir en compte és la intensitat de l'exercici físic i tant si és lleu com si és alt hem de tenir una aportació nutricional i calòrica adequada, ja que el nostre metabolisme ha d’adaptar-se a la nova situació. L’objectiu de l’alimentació d’un esportista no només és nodrir les cèl·lules de l’organisme, sinó també assegurar-ne un manteniment òptim.

El canvi més significatiu i visual en qualsevol esport és la suor, que fa que perdem aigua i electròlits: calci, magnesi, clor... Generem suor per tal d’equilibrar la temperatura corporal. Per tant haurem de beure aigua suficient i sals, no només això sinó també composició de magnesi, potassi, sodi i calci. Si no ho fem podríem arribar a la deshidratació.

Els hidrats de carboni presenten un dels grups més importants ja que és la principal font d’energia. A la dieta d’un esportista s’aconsella que el 60-70% de les calories consumides diàries siguin hidrats de carboni, uns 400g al dia. Per exemple podria ser una combinació de arròs, pasta, pollastre, fruites...

Els lípids o greixos és un altre grup que no és tant rentable energèticament però tenen més disponibilitat ja que els nostre organisme disposa d’una reserva de greix important en el teixit adipós i serà el millor combustible en exercicis de llarga durada. En el cas dels lípids no s’hauria de superar el 25% de la quantitat diària, exceptuant els esports de resistència on podríem arribar al 35%. I és recomanable que una part 1/3 provingui d’orígen vegetal.

El tercer grup a destacar serien les proteïnes, són un component estructural no energètic. Per què són tant importants en l’esport? Si tenim una aportació insuficient no tindrem suficient defensa immunitària, no ajudarem a la contracció i construcció muscular, disminuirem la capacitat i resistència mental i corporal, alentirem els processos metabòlics i tindrem menor resistència a les infeccions. Tant podem agafar les proteïnes de la carn com també mesclar cereal amb llegum.

Per tant dit això, ens cal saber i tenir en compte que no és només important saber escollir sinó també saber-ho combinar.

 

Montse Salvà- Dietista Clínica ISSA

Llegir més
Subscripció a aquest canal RSS

patrocinadors del Club

  • La Sirena
  • quadis
  • torrot
 
  • Tecno Campus
  • El Tot
  • fosbury

HORARIS DEL CENTRE

Dilluns a Divendres de 6:00 a 22:45
Dissabtes de 7:00 a 22:00
Diumenges i Festius de 8:00 a 22:00
De novembre a març
diumenges i festius tanquem a les 19h

CONTACTE

Passeig Marítim, 92
08301 MATARÓ | Barcelona
Tel. 93 796 29 02
Fax 93 790 61 48
Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la.